5:37 PM
0

Shalom, Kami amat diberkati dengan pelayanan daripada MTS Melangkap pada 1 September 2013. Rombongan mereka seramai 12 orang dan mereka tiba pada 31 Ogos 2013 dan telah melaksanakan pelayanan menjangkau jiwa-jiwa di pasar malam pada malam 31 ogos 2013. 

Kami bukan sahaja dapat menyembah dan memuji Tuhan bersama-sama tapi kami dapat disajikan dengan makanan rohani yang disampaikan. Firman Tuhan yang terdapat dalam Ibrani 11:6 dengan tema "Memantapkan kerohanian sebagai jemaat".



Antara pelajaran yang disentuh ialah Dimana iman itu harus diucapkan? (Roma 10;9), iman itu harus kita nyatakan (Yak 2:14-17) dan iman ini pasti ada ujian (Roma 5:1-11).

Setiap perkataan yang keluar dari mulut orang percaya haruslah perkataan yang rohani yang boleh memberkati orang lain. Ilustrasi; tangki air yang diisi dengan air sewaktu muara sungai keruh pasti air yang kita akan keluarkan dari tangki tadi juga keruh tapi jika kita mengisi tangki itu dengan air jernih, sudah tentunya air yang kita keluarkan dari tangki itu juga jernih. 

Iman atau perkataan yang kita ucapkan haruslah dinyatakan dengan perbuatan. Ilustrasi kita kesihan dengan seorang yang sedang sakit dengan memaksa dirinya untuk makan tetapi kita tidak memberi dia makanan untuk dia makan. 

Iman pasti ada ujiannya tapi disebalik ujian itu terdapat sesuatu pengharapan yang membawa kemenangan. Ujian dapat mematangkan iman kita. Apabila kita tabah mengharungi ujian-ujian, kita akan memperolehi sesuatu keberhasilan yang menakjubkan. Tuhan memberkati.



Shalom-shalom kita bertemu lagi...

0 comments:

Post a Comment